لیست 25 تایی قوی‌ترین اعضای تیم انتقام‌جویان در تاریخ کمیک‌های مارول

اگر طرفدار کمیک و فیلم‌های کمیکی MCU باشید، قطعا با تیم انتقام‌جویان آشنا هستید. بعد از خلق این تیم توسط استن لی افسانه‌ای و جک کربی در سال 1963، انتقام‌جویان به مرور زمان به محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تیم ابرقهرمانی بر روی زمین تبدیل شدند. با وجود اعضای اصلی تیم مثل واسپ، مرد مورچه‌ای، مرد آهنی، ثور و هالک، گروه انتقام‌جویان پیوسته طی تاریخچه 55 ساله‌‌اش میزبان صدها ابرقهرمان و حتی گاهی اوقات شخصیت‌هایی شرور بود.

اکنون با اکران فیلم‌هایی چون انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) و انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت (Avengers: Infinity War) گروه انتقام‌جویان در اوج محبوبیت خود قرار دارد. با توجه به صحبت‌های زیادی که راجع‌به گروه انتقام‌جویان می‌شود، طبیعی است که طرفداران در مورد اینکه کدام یک از اعضای این تیم قدرتمندتر هستند بحث کنند.

طی این مطلب قصد داریم 25 مورد از قدرتمندترین انتقام‌جویان تاریخ را به شما مخاطبان پروشات معرفی کنیم. با ما همراه باشید.


25. مرد عنکبوتی (Spider-Man)

اگرچه مرد عنکبوتی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ابرقهرمانان جهان است، اما عمده شهرت او در درجه اول به‌دلیل سلطه بر خیابان‌ها است. مرد عنکبوتی طی اکثر طول روز مشغول گشت‌وگذار در شهر نیویورک و جلوگیری از سرقت‌های مختلف است. اما با توجه به تعداد دفعاتی که این ابرقهرمان کل سیاره را نجات داد لایق احترام بیشتری است.

در واقع مرد عنکبوتی در ابتدا چندین بار از عضویت در تیم انتقام‌جویان محروم شد. پیتر پارکر که به‌واسطه گاز یک عنکبوت رادیواکتیو به مرد عنکبوتی تبدیل شده بود، قدرت‌هایی شبیه به قدرت همین جانور را کسب کرد. او قادر است به‌طور متوسط در طول روز وزنی 10 الی 15 تنی را تحمل کند. او همچنین می‌تواند وزنی تا حدود 25 تن را بلند کند.

علاوه‌بر این مرد عنکبوتی دارای لیست بلندی از قدرت‎‌های ابرانسانی دیگر مانند چابکی، قدرت عکس‌العمل فوق‌العاده، استقامت، پایداری و سرعت بسیار بالا است. البته قبل از تمام این‌ها نباید حس‌های مفید عنکبوتی، دوام چشمگیر و قدرت بهبود سریع او را نیز فراموش کنیم.


24. کاپیتان آمریکا (Captain America)

شاید کاپیتان آمریکا نسبت به دیگر ابرقهرمانان موجود در این لیست دارای قدرت‌های ابرقهرمانی وسیعی نباشد. اما این موضوع نمی‌تواند مانع آن شود که این ابرقهرمان را یکی از نیرومندترین ابرقهرمانان دنیای مارول محسوب نکنیم. بعد از موفقیت در برنامه ابر سرباز (Super Soldier Program)، استیو راجرز به قدرت‌ زیادی رسید و بدنش به اوج نیرویی که یک انسان می‌تواند داشته باشد دست پیدا کرد.

این موضوع نه‌تنها باعث شد کاپیتان آمریکا به‌شکل دیوانه‌واری از بقیه انسان‌ها قدرتمندتر باشد (او قادر است وزنی تا حدود نیم تن را بلند کند)، بلکه باعث شد دارای سرعت، چابکی و دوام زیادی نیز باشد. او همچنین می‌توانست خیلی سریع‌تر از حد معمول از آسیب‌ها و جراحت‌ها بهبود یابد.

استیو راجرز با سپر ویبرانیومی تقریبا فناناپذیرش یک نیروی واقعی محسوب می‌شود که می‌توان بر روی او حساب کرد. این سپر قادر است ضرباتی سنگین مانند ضربات میولنیر را جذب کرده و به‌عنوان سلاحی دفاعی و هجومی مورد استفاده قرار گیرد. سپر راجرز ثابت کرد که می‌تواند به زره مرد آهنی نیز آسیب وارد کند.

این شکیبایی و قدرت ذهنی کاپیتان آمریکا است که او را از بقیه کاراکترهای کمیک‌های مارول جدا می‌کند. سرسختی و قدرت اراده این ابرقهرمان باعث می‌شود تا او در هر موقعیتی پیروز شده و سربلند خارج شود. این توانایی‌ها درکنار سال‌ها تجربه و مهارت در مبارزه، کاپیتان آمریکا را بالاتر از ابرقهرمانان زیادی قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید: 25 ابر قهرمان قدرتمند تمام زمان‌ها به همراه تصاویر


23. لوک کیج (Luke Cage)

پس از دستگیری و قرار گرفتن در زندان به‌علت جرم مرتکب نشده، کارل لوکاس (که بعد با نام لوک کیج معروف شد) داوطلبانه وارد آزمایشی خطرناک به رهبری دکتر نوآه بورستین در زندان سیگیت شد. این آزمایش بر پایه آزمایش ابر سرباز کاپیتان آمریکا انجام شد. اما افسر پلیس آلبرت راکهام به‌دلیل کینه و مشکل نژادپرستی که با کیج داشت باعث اختلال در روند این آزمایش شد.

لوک از این آژمایش جان سالم به  در برد، اما به پوستی کاملا غیرقابل‌نفوذ دست پیدا کرد که در مقابل شلیک گلوله، سلاح‌های تیز، حملات شیمیایی، فشار زیاد و دما کاملا مقاوم بود. در همین حال لوک به سطح بالایی از قدرت مافوق بشری نیز دست پیدا کرد. این ابر قهرمان با مقاومت در مقابل ضربه‌هایی سنگین و قدرت بسیار زیاد برای بلند کردن اجسام یکی از جنگجوهای بزرگ کمیک‌های مارول محسوب می‌شود.

کیج همچنین یک مبارز همه‌کاره است که بر هنرهای رزمی گوناگونی تسلط دارد. این سبک مبارزه‌ای و تسلط باعث می‌شود تا کیج به‌شکل موثرتری از قدرت خود استفاده کرده و به ابرقهرمانی قدرتمندتر تبدیل شود. این شخصیت ابتدا در کمیک شماره یک «قهرمان برای استخدام» (Hero for Hire) به طرفداران معرفی و خیلی زود به‌عنوان یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول خود را ثابت کرد. او درنهایت چندین بار وارد تیم‌هایی بزرگ مانند Avengers، Defenders و Thunderbolts شد.


22. ولورین (Wolverine)

مسلح به چیزی فراتر از پنجه‌هایی فلزی و قدرت بهبود بسیار سریع باعث شد تا ما ولورین را یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول بدانیم. او با داشتن مهارت‌هایی بی‌همتا نسبت به دیگر ابرقهرمانان مارول، برای مدتی در گروه‌های انتقام‌جویان، مردان ایکس و ایکس-فورس فعالیت داشت. او همچنین مدتی سرپرست مدرسه جین گری نیز بود. ولورین همچنین از محبوبیت خاصی در بین طرفداران مارول و حتی برخی طرفداران DC برخوردار است.

البته ممکن است در نگاه نخست قدرت‌های ولورین بسیار ابتدایی به‌حساب بیایند. اما در واقع این قدرت‌ها باعث شدند تا او به یکی از نیرومندترین مبارزهای مارول تبدیل شود. در حالی که بسیاری از کاراکترهای مارول برای بهره‌وری از قدرت بهبودی خودشان به زمان زیادی نیاز دارند، فیزیولوژی ولورین به‌شکلی است که به او اجازه می‌دهد تنها طی چند ثانیه به بهبودی برسد. این ویژگی باعث می‌شود تا او بتواند در مقابل کشنده‌ترین موجودات جهان مارول قرار بگیرد.

علاوه‌بر آن نباید اسکلت پوشیده شده از آدامانتیوم ولورین را نیز فراموش کنیم. این ویژگی باعث می‌شود تا ولورین در مقابل ضربات سهمگین آسیب‌ناپذیر باشد، بر میزان قدرتش افزوده شود، به‌راحتی پوشش‌های فلزی را خرد کند، ستون‌های بتنی بزرگ را از بین ببرد و حتی گردن یک دایناسور را نیز بشکند.

آدامانتیوم بر روی پنجه‌های ولورین نیز قرار دارد که باعث می‌شود این ابرقهرمان بتواند هر چیزی را مانند کَره برش دهد. چیزی که ممکن است راجع‌به لوگان متوجه نشده باشید توانایی بالای او به‌عنوان یک جنگجو است. او را به‌راحتی می‌توان یکی از بااستعدادترین مبارزان جهان مارول توصیف کرد. او با تسلط بر هنرهای رزمی و با استفاده از پتانسیل خشمش یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای مارول محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


21. نیمور (Namor)

بنا به‌دلایلی معمولا اینکه نیمور دارای چه میزان قدرت خالص است به‌راحتی فراموش می‌شود. زیرا ظاهرا بسیاری از نویسندگان جهت نشان دادن قدرت حقیقی این کاراکتر عقب‌نشینی می‌کنند. به‌عنوان یکی از نخستین شخصیت‌های مارول در کتاب‌های کمیک، کاراکتر نیمور ابتدا در هفته‌نامه شماره یک Motion Picture Funnies در سال 1939 ظاهر شد. (یعنی 23 سال قبل از آنکه این کمپانی راهش را با کاراکترهایی چون مرد عنکبوتی و هالک شگفت‌انگیز ادامه دهد.)

نیمور که یک میوتانت انسانی است همیشه مقدر به عظمت بود. او در نهایت به پادشاه آتلانتیس تبدیل شد. نیمور به‌عنوان یکی از ابرقهرمانان قدرتمند نه‌چندان دوست‌داشتنی مارول شناخته می‌شود. او به‌طرز شگفت‌انگیزی قدرت بسیار بالایی در زیر آب داشت و سطح قدرتش باعث می‌شد تا بسیاری این ابرقهرمان را یکی از نیرومندترین ابرقهرمانان دنیای مارول بدانند. نیمور قادر بود در نبردهای سنگین مقابل قهرمانانی چون تینگ، ثور و حتی هالک قرار بگیرد.

او حتی قادر بود پرواز کند که این ویژگی‌ها در کنار ویژگی‌هایی چون قدرت، سرعت و پایداری‌اش باعث شد تا در این لیست جایگاهی ویژه داشته باشد. تنها دلیلی که باعث شد نیمور جایگاه بهتری در لیست نداشته باشد آن است که قدرت او بعد از خروج از آب به‌سرعت کاهش می‌یابد و این یک نقطه‌ضعف بزرگ برای این ابرقهرمان محسوب می‌شود. حدود دو سال بعد از معرفی نیمور در کمیک‌های مارول، DC نیز کاراکتر آکوامن که تا حدودی شبیه نیمور بود را خلق کرد.


20. والکیری (Valkyrie)

والکیری برای نخستین‌بار در کمیک شماره 83 «انتقام‌جویان» در سال 1970 به طرفداران معرفی شد. او به‌عنوان یک والکیریور (Valkyrior، گروهی متشکل از 9 جنگجوی زن قدرتمند که به عنوان الهه‌های ازگارد بر اسب‌های بالدار سوار بودند) برای اودین خدمت می‌کرد. شخصیت والکیری بر اساس شخصیت حماسی براین‌هلد (Brunnhilde) در اساطیر اسکاندیناوی خلق شد. به‌عنوان یک آزگاردی توانایی‌های جسمی این قهرمان نه‌تنها از انسان‌های معمولی، بلکه از دیگر آزگاردی‌ها نیز بیشتر است. همین موضوع نیز باعث شده تا او دارای قدرت، سرعت، چابکی و پایداری بسیار بالایی باشد.

او همچنین می‌تواند خود و دیگران را از سرزمین مرگ منتقل کند. این توانایی باعث می‌شود تا او قادر باشد برگزیننده کشتگان را اطراف اشخاصی که مرده‌اند ببیند. توانایی‌های والکیری به‌عنوان یک جنگجو در میان مردمانش بی‌نظیر است. (البته احتمالا به‌جز لیدی سیف) او با شمشیر جادویی‌اش “دراگون‌فنگ” بسیار خطرناک و مرگبار می‌شود.

این شمشیر از دندان یک اژدها و توسط یک موجود عرفانی به‌نام Kahji-Da ایجاد شد. دراگون‌فنگ نه‌تنها در مقابل آسیب‌های مختلف مقاوم و شکست‌ناپذیر است، بلکه می‌تواند چندین شکل از جادو را نیز خنثی کند. همین ویژگی‌ها نیز باعث می‌شود این سلاح نقش مهمی در ماجراجویی‌های والکیری ایفا کند. والکیری علاوه‌بر شمشیرش، یک اسب بالدار به‌نام آراگورن نیز دارد که دارای هوشی بهبود یافته است. هوش این اسب باعث می‌شود تا این موجود در نبردها درکی متقابل با والکیری داشته باشد. همین ویژگی این زوج را در کنار یکدیگر بسیار خطرناک می‌کند.

والکیری به‌عنوان یکی از اعضای کلیدی گروه Defenders خدمت می‌کرد. او سپس گروه محرمانه انتقام‌جویان را که شامل ابرقهرمانانی چون کاپیتان آمریکا، بیست، مرد مورچه‌ای، شارون کارتر، بیوه سیاه، مون لایت و نوآ می‌شد تشکیل داد.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین موجودات کیهانی در دنیای مارول، از استرنجر تا والای همگان


19. هالک-دخت (She-Hulk)

بعد از تزریق خون پسرعمویش بروس بنر، جنیفر والترز به قدرت‌های هالک-دخت دست پیدا کرد. قدرت‌های این ابرقهرمان با وجود اندک تغییراتی بسیار شبیه به قدرت پسرعمویش هالک است. او به‌سرعت دنیای مارول را به تسخیر خود درآورد. جنیفر والترز از همان ابتدا با معرفی در کمیک شماره یک «هالک-دخت وحشی» (Savage She-Hulk) در سال 1980 ثابت کرد موجودی فراتر از نسخه زن هالک است.

دقیقا به‌مانند دردویل، جنیفر یک وکیل موفق است که با استفاده از روحیه تیز قانونی‌اش به دفاع از دیگران می‌پردازد. به‌عنوان پرمشغله‌ترین زن روی زمین جنیفر نه‌تنها یک وکیل بود، بلکه در گروه‌هایی چون Avengers، Defenders، Heroes for Hire، S.H.I.E.L.D.، the Future Foundation، A-Force و Fantastic Four نیز حضور داشت.

هالک-دخت قدرت‌هایی شبیه به هالک دارد که با افزایش میزان عصبانیتش افزایش می‌یابد. چیزی که جنیفر را از پسرعمویش جدا می‌کند توانایی‌اش در حفظ هوش به‌هنگام تبدیل شدن است. برخلاف قدرت فیزیکی کمتر هالک‌-دخت نسبت به هالک، او دارای کنترل بیشتری بر روی موجود خشمگین درونش است. علاوه‌بر آن هالک-دخت توسط گامورا (یکی از مرگبارترین زنان این دنیا) آموزش دیده و به‌کمک کاپیتان آمریکا به یک رزمنده ماهر تبدیل شد.


18. آرس (Ares)

در حالی که جهان مارول پر از خدایان گوناگون است، اما تنها تعداد کمی کاراکترهای افسانه‌ای وجود دارند که به‌مانند آرس قدرتمند هستند. او ابتدا در سال 1966 به‌عنوان شخصیتی شرور در کمیک شماره 129 «ثور» (Thor) به طرفداران معرفی شد. آرس به‌عنوان خدای جنگ شناخته می‌شود؛ این یعنی او زندگی می‌کند تا بجنگد و در این امر بسیار ماهر است.

سپس تصمیم بر آن شد این کاراکتر به‌عنوان یک ضدقهرمان راه خود را ادامه دهد. مارول درنهایت آرس را وارد گروه انتقام‌جویان کرد. او در این گروه با قدرت، جاودانگی، پایان‌ناپذیری و مهارت‌های گوناگونش در جنگیدن به یکی از غیرقابل‌توقف‌ترین اعضای تیم تبدیل شد. به‌جز پدرش زئوس، آرس قدرتمندترین فرد بین دوازده ایزد المپ‌نشین محسوب می‌شود. او با قدرت و مهارتش در جنگیدن می‌تواند در مقابل قدرتمندترین موجودات دنیای مارول قرار بگیرد و به‌راحتی کاراکترهایی چون ساکار را در حوزه قدرت مطلق شکست دهد.

آرس در مقابل آسیب‌های گوناگون بسیار مقاوم است. به‌طور مثال او در برابر سلاح‌ها، ماشین‌های جنگی سنگین و حتی انفجار هسته‌ای می‌تواند مقاوم بماند. علاوه‌بر توانایی فیزیکی‌اش، آرس استاد استفاده از سلاح‌های گوناگون است. او برای انجام مبارزات به بهترین شکل ممکن از سلاح‌های خاص و بی‌نظیری استفاده می‌کند. از جمله مهم‌ترین این سلاح‌ها می‌توان به تبرش (که قادر است هر چیزی را برش دهد) و یک تفنگ خاص اشاره کرد که گلوله‌های آن می‌تواند آسیبی جدی به رقیبش هرکول وارد کند.


17. هرکول (Hercules)

هرکول یک نیمه‌خدا و برادر ناتنی آرس است که به‌راحتی می‌توان او را یکی از قدرتمندترین موجودات دنیای مارول محسوب کرد. او فرزند زئوس و یک زن فانی بود که به‌دلیل قدرت بسیار زیادش نزد پدرش بسیار محبوب بود. این موضوع نیز باعث برانگیخته شدن حس حسادت در آرس و آغاز دشمنی او با این کاراکتر شد.

هرکول ابتدا در شماره یک مجله «سفر به درون رمز و راز» (Journey Into Mystery) به‌عنوان شخصیت مکمل حماسه ثور معرفی شد. او قبل از دریافت نقشی اصلی در دنیای مارول برای مدت زمانی در تیم‌های Avengers، Defenders، Champion و God Squad فعالیت داشت.

درست به‌مانند همتای افسانه‌ای خود، هرکول نیز دارای قدرتی فوق‌العاده است که نمی‌توان حدی برای آن مشخص کرد. او قادر است به‌راحتی موجودات قدرتمند کهکشان مانند موج‌سوار نقره‌ای را شکست دهد و حتی در مقابل مشت‌های سنگین هالک مقاومت کند. درمیان تاثیرگذارترین شاهکارهای هرکول می‌توان به توانایی او در کشیدن جزیره منهتن اشاره کرد. قدرتمندترین سلاح هرکول گرز طلایی او محسوب می‌شود که از جنس فلز آدامانتین (نباید با آدامانتیوم اشتباه گرفته شود) است و به‌لحاظ پایداری شبیه میولنیر است.


16. کوازار (Quasar)

وندل وون بعد از موفقیت در خنثی کردن حمله شرورانه AIM، پی برد که می‌تواند با استفاده از انرژی خالص سازه‌های محکمی را خلق کند. او تصمیم گرفت با قدرت‌های جدیدش با نام کوازار (در فارسی قیصر هم خوانده می‌شود) به‌عنوان یک ابرقهرمان فعالیت کند. کوازار در نهایت توسط Eon محافظ کهکشان استخدام شد تا از نهایت پتانسیل قدرتش استفاده کند.

قدرت‌های این ابرقهرمان به او اجازه می‌داد تا با دسترسی به منطقه کوانتومی اسرارآمیز و ورود به انرژی درونی آن، انفجارهایی از حرارت و نیرو را رقم بزند. این ویژگی‌ها همچنین باعث می‌شد کوزار قادر باشد به کمک همین حوزه‌های انرژی سازه‌های ساده و پیچیده‌ای را خلق کند.

این سازه‌ها می‌توانند در هر جایی، از دستگاه‌های پیشرفته تا سپرهای اساسی مورد استفاده قرار بگیرند. سازه‌های موردنظر به‌حدی مقاوم هستند که در مقابل انفجارهای هسته‌ای و یک حمله از گالاکتوس مقاوم باشند. کوزار استاد دستکاری و هدایت انرژی است. او با استفاده از این توانایی می‌تواند یک انفجار 100 مگاتونی را ایجاد کند؛ ولی معمولا هیچ‌گاه چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

وندل با استفاده از قدرت‌هایش قادر به منتقل کردن، شناسایی انرژی و دسترسی به طیف الکترومغناطیسی است. او یکی از گمنام‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 ویلن برتر در کامیک های مارول


15. نوآ (Nova)

اگرچه در طول سالیان مختلف کاراکترهای زیادی تحت پوشش نوآ قرار گرفتند، اما ریچارد ریدر محبوب‌ترین و البته قدرتمندترین تجسم این کاراکتر محسوب می‌شود. او در کمیک شماره یک «مردی به‌نام نوآ» (The Man Called Nova) به‌عنوان یک نوجوان دبیرستانی به طرفداران معرفی و به‌شکل غیرمنتظره‌ای به‌عنوان جانشین رومن دی (یکی از اعضای آژانس بین کهکشانی اجرای قانون که با نام گروه نوآ شناخته می‌شوند) انتخاب شد.

به‌عنوان یکی از اعضای این آژانس، ریدر قسمتی از قدرت‌های نیروی نوآ را دریافت کرد و با استفاده از آن تبدیل به‌ ابرقهرمانی به‌نام نوآ شد. او راه خود را جهت رسیدن به درجات بالای گروه نوآ آغاز کرد و سرانجام توانست به‌صورت رسمی به بالاترین مقام این گروه دست پیدا کند. این اتفاق باعث شد قدرت‌های او نیز به‌شکلی تاثیرگذار بهبود یابد.

علاوه‌بر قدرت پرواز، پایداری بالا و قدرت نامحدود، نوآ می‌تواند با جذب انرژی آن را به‌صورت تیر یا انفجار برگرداند. ریچارد ریدر یکی از وفادارترین محافظین کهکشان بود که در نهایت با گیر انداختن خود و تانوس در جهان Cancerverse فداکاری‌ قهرمانانه‌اش را به همه ثابت کرد. البته بعدا با قدرت خالص نیروی نوآ، یک روش برای فرار از این مهلکه برای او ارائه شد.


14. مرد آهنی (Iron Man)

به‌لطف وضعیت مرد آهنی به‌عنوان یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول، برخی قدرت‌های نشان داده شده این کاراکتر را بیش‌ازحد می‌دانند و او را تنها اساسا مردی در یک لباس آهنی تصور می‌کنند. چیزی که بسیاری از افراد ممکن است ندانند آن است که این کاراکتر در کمیک‌ها حتی قدرتمندتر نیز هست. اجازه دهید از این بحث فاصله بگیریم. تونی استارک احتمالا دارای گسترده‌ترین ذهن در بین تمام افراد دنیای مارول است.

این ویژگی به او اجازه داد تا سلاح‌های مختلف و زرهی محکم را برای مرد آهنی ایجاد کند. زره او به‌اندازه فینیکس باستر که طی کمیک «انتقام‌جویان در مقابل مردان ایکس» (Avengers vs. X-Men) نیروی فینیکس را به پنج قسمت تقسیم کرد قدرتمند بود. این زره باعث می‌شد او به هر شکلی از حریفان خود پیشی بگیرد.

زره مرد آهنی اساسا دارای سلاح‌های پیشرفته با توانایی تطبیق‌پذیری بالا بود که به استارک اجازه می‌داد در مقابل تهدیدها و خطرات گوناگون راه‌حل‌های مختلفی داشته باشد. علاوه‌بر پرواز کردن، سرعت بالا و دوام، این زره قدرت فوق‌العاده‌ای را نیز به تونی اعطا می‌کند. او با همین قدرت‌ها توانست صدماتی جدی به شخصیت‌هایی قدرتمند مانند هالک سرخ وارد کند. استارک با استفاده از این زره فوق‌پیشرفته یکی از قدرتمندترین فناوری‌های دنیای مارول را کنترل می‌کند.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


13. ویژن (Vision)

یکی از اعضای کلیدی گروه انتقام‌جویان کاراکتری رنگارنگ و اندرویدی به‌نام ویژن است که توسط ربات شرور اولتران ایجاد شد. او ابتدا در سال 1968 طی کمیک شماره 57 «انتقام‌جویان» (The Avengers) به طرفداران معرفی شد. او با هدف خدمت به اولتران برای جنگیدن علیه انتقام‌جویان ایجاد شد. ذهن ویژن بر پایه الگوی ذهنی مرد شگفت‌انگیز است که همین موضوع باعث شده او دارای شخصیت انسانی‌تری باشد.

این ویژگی انسانی ویژن باعث شد او درنهایت قانع شود در مقابل ارباب خود قرار گرفته و وارد تیم انتقام‌جویان شود. او خیلی سریع به‌یکی از نمادهای برتر این تیم تبدیل شد. ویژن به‌لطف گوهر موجود در سرش می‌تواند انرژی خورشیدی را در قالب انفجارهایی قدرتمند جذب کند و یا ازبین‌ببرد. به‌نظر می‌رسد ویژن همچنین قادر است انواع مختلفی از انرژی‌های موجود در طیف الکترومغناطیسی و امواج مادون قرمز را استفاده کند.

ویژن به‌شکلی ساخته شد که بسیار مقاوم و پایدار باشد. این موضوع به او اجازه می‌داد در مقابل ضربات سنگین برخی از اعضای گروه انتقام‌جویان محکم باشد و آسیبی نبیند. قابل‌توجه‌ترین قدرت این ابرقهرمان به توانایی او برای کنترل تراکم خود بازمی‌گردد. این ویژگی به‌شکل تعجب‌آوری طی سالیان مختلف ثابت کرد که یک قدرت فوق‌العاده است.

ویژن با استفاده از این توانایی می‌تواند حجم خود را افزایش داده و خود را 10 برابر از اورانیوم محکم‌تر کند. این قدرت به او اجازه می‌دهد به‌شکل قابل‌توجهی در مقابل ضربات و آسیب‌های سنگین مصون بماند. علاوه‌بر این ویژن می‌تواند با کنترل تراکم و حجمش پرواز کند، اندازه‌اش را کوچک یا بزرگ کند و یا کاملا غیرقابل ‌مشاهده شود.


12. مرد شگفت‌انگیز (Wonder Man)

یکی از مشکل‌سازترین اعضای گروه انتقام‌جویان که طی کمیک شماره 9 «انتقام‌جویان» (The Avengers) در سال 1964 با او آشنا شدیم سیمون ویلیامز بود. سیمون فرزند سنفورد ویلیامز که کمپانی فناوری پدرش را به‌ارث برد طی رقابت با صنایع استارک شکست خورد. سیمون سپس به‌دلیل اختلاس وجوه مالی شرکتش دستگیر شد و این موضوع باعث شد نفرت او به مرد آهنی تشدید شود. بعد از آن شخصیت شرور یعنی بارون زیمو در نقشه‌ای علیه گروه انتقام‌جویان از سیمون استفاده کرد.

سیمون بعد از دریافت قدرت‌های مختلف از زیمو، خیلی سریع به او خیانت می‌کند و تصمیم می‌گیرد در کنار تیمی که زمانی بر علیه آن می‌جنگید، بجنگد. او به‌اندازه‌ای قوی بود که همزمان به‌تنهایی تهدیدی برای چند انتقام‌جو محسوب می‌شد. گفته شده قدرت مرد شگفت‌انگیز با ثور و احتمالا حتی سنتری نیز همتراز است. طبق نتایج آزمایشات زیمو، مرد شگفت‌انگیز با استفاده از انرژی یونی دارای قدرت فوق‌بشری، استقامت زیاد، سرعت بالا، چابکی، توانایی پرواز و عکس‌العمل سریع بود که باعث می‌شد تبدیل به موجودی فناناپذیر شود.

مرد شگفت‌انگیز می‌تواند شکل‌های مختلف انرژی را جذب کند. او همچنین قادر است انفجارهای انرژی قدرتمندی را طرح‌ریزی کند و حتی می‌تواند در قالب انرژی خالص وجود داشته باشد. او برای زنده ماندن به آب، اکسیژن و غذا نیازی ندارد، اما بااین‌وجود دارای میزان زیادی انرژی در درون خود است.

همچنین بخوانید: تانوس در برابر دارک ساید؛ کدام یک پیروز مبارزه خواهد بود؟


11. هالک سرخ (Red Hulk)

هالک سرخ کاراکتر نسبتا جدیدتری در مقایسه با دیگر کاراکترهای موجود در این مقاله محسوب می‌شود. او ابتدا نزدیک به یک دهه قبل در جلد دوم کمیک شماره 1 «هالک» (Hulk Vol. 2) ظاهر شد. البته در آن زمان هویت واقعی او برای مدتی به‌شکل راز باقی مانده بود.

در نهایت مشخص شد هالک سرخ همان ژنرال تادئوس «تاندربولت» ای. راس (دشمن دیرینه بروس بنر و هالک) است. بعد از درخواست‌های راس که امیدوار بود با افزایش قدرت بتواند در جنگ مقابل هالک پیروز شود، هالک سرخ توسط یک سازمان جنایی به رهبری مودوک ایجاد شد.

طی نخستین حضورش در دنیای مارول، هالک سرخ چندین تن از قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول مانند هالک و ثور را شکست داد و حتی از ابرقهرمانانی مثل زن نامرئی، ثاندرا، استورم، بیوه سیاه، هل‌کت، تایگرا و زن عنکبوتی در یک لحظه پیشی گرفت. او خیلی سریع خود را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین کاراکترهای مارول به همه معرفی کرد. هالک سرخ در ادامه چرخشی قهرمانانه داشت و به گروه انتقام‌جویان پیوست.

باوجوداینکه احتمالا قدرت پایه هالک سرخ بیشتر از هالک است؛ ولی قدرت این کاراکتر به‌مانند همتای سبز رنگش با افزایش میزان عصبانیت افزایش نمی‌یابد. درعوض هالک سرخ با عصبانی شدن گرمایی خارج می‌کند که پیوسته افزایش می‌یابد. این ویژگی در واقع نقطه‌ضعف هالک سرخ محسوب می‌شود. زیرا افزایش بیش‌ازحد دمای بدن باعث ضعیف شدن او می‌شود.

بزرگ‌ترین نقطه‌قوت هالک سرخ قدرت ذهنی بالای او است. ذهن حساب‌گر و خلاق ژنرال راس در قالب هالک باعث می‌شود این کاراکتر با ترکیب قدرت و خلاقیت به کاراکتری توقف‌ناپذیر تبدیل شود.


10. کاپیتان مارول (Captain Marvel)

به‌لطف فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) و اتفاقات پیرامون آن، محبوبیت کارول دنورز طی دو سال اخیر بسیار افزایش یافت (البته او از همان ابتدا یکی از دوست‌داشتنی ترین کاراکترهای مارول بود). این کاراکتر ابتدا در کمیک شماره 13 «ابرقهرمانان مارول» (Marvel Super-Heroes) به طرفداران معرفی شد.

قبل از اینکه ژن انسانی کارول به‌شکلی تصادفی طی یک انفجار با ژن مار-ول ترکیب شود، این کاراکتر ابتدا عضو نیروی هوایی آمریکا بود و در ماجراجویی‌های مختلف به کاپیتان مارول اصلی کمک می‌کرد. نتیجه ترکیب این ژن‌ها منجر به تولد یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان کهکشانی دنیای مارول شد.

کارول دنورز طی سالیان مختلف با نام‌های گوناگونی مانند خانم مارول، وربرد و باینری شناخته می‌شد. اما اکنون اکثر افراد او را با نام کاپیتان مارول می‌شناسند. علاوه‌بر قدرت، سرعت و استقامتش کارول قادر است تا شش برابر سرعت صوت پرواز کند. این ویژگی‌ها او را به‌طرز شگفت‌انگیزی قدرتمند ساخته است.

او یکی از بااستعدادترین قهرمانان مارول در حوزه استفاده از انرژی است. این شخصیت می‌تواند با نوک انگشتانش شکل‌های مختلفی از انفجارهای انرژی را ایجاد و همچنین می‌تواند بسیاری از اشکال انرژی را جذب کند. کارول طی زمانی که با نام باینری شناخته می‌شد به توانایی دریافت انرژی دسترسی پیدا کرد. او قادر بود در مقیاسی بسیار بزرگ انرژی را دستکاری کند. این اتفاق به او اجازه می‌داد بر نیروی گرانش، نور و الکترومغناطیس کنترل داشته باشد.

البته این قدرت‌ها در نهایت ازبین‌رفت. ولی ما می‌توانیم بقایای آن‌ها را گاه‌به‌گاه در کاپیتان مارول امروزی مشاهده کنیم.

همچنین بخوانید: ترتیب تماشای فیلم های مارول، از مرد آهنی تا انتقامجویان: آخر بازی


9. گیلگمش (Gilgamesh)

گیلگمش که با نام فراموش‌شده نیز شناخته می‌شود یکی از قدرتمندترین اعضای گروهی مخفی از ابرقهرمانان با نام اترنال‌ها است. اترنال‌ها یک نژاد باستانی از انسان‌هایی با تغییرات ژنتیکی هستند که توسط سلستیال‌ها خلق شدند. او در کنار هم‌تیمی‌هایش از بشریت در مقابل بلایای شیطانی محافظت می‌کنند. گیلگمش علاقه شدیدی به محافظت از مردمان زمین دارد.

این کاراکتر طی زمانی که گروه انتقام‌جویان اعضای زیادی نداشت، برای مدت کوتاهی وارد این تیم شد و به‌عنوان یکی از اعضای حیاتی این گروه با آن‌ها همکاری کرد. باوجوداینکه تمام اترنال‌ها با مجموعه‌ای از توانایی‌های فوق‌بشری مانند قدرت بسیار زیاد متولد می‌شوند، اما قدرت گیلگمش به‌مراتب از همتایانش بیشتر بود. او یکی از قدرتمندترین کاراکترهای مارول در حوزه توان جسمانی است و از این حیث می‌توان او را با شخصیت‌هایی چون هرکول، ثور و دیگر کاراکترهای خدایی مقایسه کرد.

با توجه به تمرین طی سالیان زیاد، گیلگمش دارای مهارت‌ بالایی در حوزه نبرد تن‌به‌تن است. این ویژگی در کنار مقاومت زیاد این کاراکتر در مقابل آسیب‌های مختلف باعث می‌شود او به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین کاراکترهای دنیای مارول شناخته شود. گیلگمش نیز مانند دیگر اترنال‌ها می‌تواند پرتوهایی کشنده از نور، گرما و نیروهای فیزیکی را از دستان و چشمانش ساطع کند.


8. سرسی (Sersi)

سرسی یکی دیگر از اعضای گروه بسیار قدرتمند اترنال‌ها است و یکی از قوی‌ترین اعضای این گروه محسوب می‌شود. این کاراکتر نیز جزو آن دسته از کاراکترهای نیرومند دنیای مارول است که قدرت‌هایش دست‌کم گرفته شد. سرسی در کمیک شماره 3 «اترنال‌ها» (The Eternals) به طرفداران معرفی شد. این شخصیت که ده‌ها هزار سال عمر دارد، چندین بار در طول هزاران سال با ثور برخورد داشت.

او با توجه به میل شدیدش جهت محافظت از انسان‌ها و علاقه‌اش به کاپیتان آمریکا رسما در کمیک شماره 314 «انتقام‌جویان» (Avengers) به جمع قدرتمندترین ابرقهرمانان زمین پیوست. با درنظرگرفتن قدرت، سرعت، استقامت، مهارت مبارزه و آسیب‌ناپذیری، گفته می‌شود تنها راه جهت شکست دادن سرسی پراکنده کردن اتم‌های او است.

این کاراکتر همچنین با توجه به قدرت شلیک‌های انفجاری از دستانش، یکی از خاص‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود سرسی را جزو قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول بدانیم توانایی‌اش در حوزه تغییر شکل است. این توانایی به او اجازه می‌دهد تا مواد را در مقیاس مولکولی تغییر دهد.

سرسی قادر به انجام تغییر سطح پنجم است. (که بالاترین سطح این توانایی محسوب می‌شود). او قبلا با استفاده از این توانایی یک فرد شرور را به لاستیک تبدیل کرده بود. به‌نظر می‌رسد سرسی حتی قادر است زندگی‌ ببخشد. او به مجسمه‌های سنگی زندگی بخشیده و اشیا بی‌جان را بنا به میل خود به حیوانات و موجودات مختلف تبدیل می‌کند.


7. هایپریون (Hyperion)

هایپریون یک کاراکتر با تجسم‌های مختلف در مولتی‌ورس است. او که شبیه به سوپرمن طراحی شده ارتباطی نزدیک با گروه انتقام‌جویانی که اخیرا در جهان نابود شده حضور داشتند دارد. با توجه به اینکه خاطرات در قالب نور در ذهن هایپریون باقی می‌مانند، تجربه‌های مرگ افراد جهانش پیوسته با او قرار دارد. به‌همین دلیل هایپریون امیدوار است خاطراتی جدید در جهانی بهتر را خلق کند. این موضوع نیز دلیل اصلی عضویت او در گروه انتقام‌جویان بود.

هایپریون یکی از قدرتمندترین موجودات جهان است که قدرت‌های فوق‌العاده‌اش این قابلیت را به او می‌دهند تا کارهایی غیرممکن را عملی کند. در کنار قدرت، استقامت و دید اتمی مشهورش، هایپریون دارای سرعت فوق‌العاده‌ای است. او می‌تواند طی کمتر از یک دقیقه از نوادا به سوماترا پرواز کند.

برخی از نسخه‌های این کاراکتر حتی می‌توانند با استفاده از انرژی کیهانی به تقویت انرژی خود پرداخته، زخم‌های خود را التیام داده و اثر سن را خنثی کنند. احتمالا یکی از تکان‌دهنده‌ترین اقدامات هایپریون در کمیک شماره 1 Squadron Supreme رخ داد. در این کمیک او قبل از قطع کردن سر نیمور با یک دید حرارتی انفجاری، آتلانتیس را بلند و سپس نابود کرد.


6. اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)

به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین موجودات شناخته شده در جهان مارول، واندا ماکسیمف که بیشتر با نام اسکارلت ویچ شناخته می‌شود از زمان معرفی در کمیک شماره 4 «مردان ایکس» (The X-Men) در سال 1964 با حوادث پرسروصدایی دست‌وپنجه نرم کرده است. اسکارلت ویچ به‌عنوان دختر مگنتو و خواهر کوئیک‌سیلور، ابتدا توسط پدرش به عضویت انجمن جهش‌یافتگان شرور در آمد و طی موقعیت‌های مختلف در مقابل مردان ایکس قرار گرفت.

طی این کمیک‌ها ما شاهد نهایت قدرت او بودیم. در ابتدا قدرت‌های اسکارلت ویچ در حوزه سحر و جادو برای طرفداران مبهم بود. او قادر بود حوادث تصادفی را بنا به میل خود کنترل کند. قدرت‌های این کاراکتر بعدها کمی بیشتر برای طرفداران آشکار شد. ویچ می‌توانست حقایق را در مقیاس کیهانی تغییر دهد. یکی از مشهورترین زمان‌هایی که قدرت او بر همگان آشکار شد مربوط به وقایع House of M می‌شود. طی این زمان ویچ به‌دلیل رنج بردن از یک مشکل ذهنی، 99% از قدرت‌های جهش‌یافتگان را تنها با یک زمزمه از بین برد.

او ثابت کرد که می‌تواند تنها با خواستن کل جهان را تغییر دهد. (و یا احتمالا حتی قادر است جهانی جدید خلق کند) ویچ ممکن است در حوزه قدرت خالص در بالای این لیست قرار داشته باشد؛ ولی او معمولا قادر نیست کاملا قدرت‌های خویش را کنترل کند.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین ویلن‌هایی که در مقابل اسکارلت ویچ شکست خورده‌اند


5. دکتر استرنج (Doctor Strange)

استیون استرنج که ابتدا در شماره 110 از مجله «قصه‌های عجیب» (Strange Tales) ظاهر شد، یک جراح مغرور بود که بعد از تصادفی وحشتناک و آسیب به دستانش وارد دنیای جادوگری شد. او به‌سرعت تحت نظارت انشنت وان به ارباب هنرهای عرفانی تبدیل شد. استرنج در نهایت بعد از مرگ مربی‌اش به مقام عالی جادوگری رسید.

استرنج به‌عنوان بهترین متخصص موضوعات عرفانی جهان، به‌کمک کتاب قابل‌اعتماد ویشانتی قادر است با اجرای طلسم‌های بی‌شمار معنای واقعیت را تغییر دهد. این کاراکتر برای هر کدام از قدرتمندترین انسان‌های روی زمین طلسم‌هایی دارد. او حتی ثابت کرد می‌تواند موجوداتی کیهانی مانند این-بیتوینر و آدام وارلاک را نیز شکست دهد.

اگرچه این کاراکتر طی چند دهه اخیر مورد کم‌لطفی قرار گرفته است، اما نمی‌توان وجود او را به‌عنوان یکی مهم‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان کتمان کرد. او قادر است در زمان دستکاری و خطرات را چه به‌صورت فیزیکی و چه به‌صورت عرفانی پیش‌بینی کند. استرنج به‌لطف مهارت‌های جادویی‌اش دارای سطح بی‌نظیری از علم تمام‌نشدنی است. او با اقداماتش در فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت (Avengers: Infinity War) ثابت کرد یکی از بهترین و مهم‌ترین اعضای تیم انتقام‌جویان است.


4. مارول آبی (Blue Marvel)

با توجه به جایگاه وی به‌عنوان یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان تمام مولتی‌ورس مارول، عجیب است که بیشتر افراد راجع‌به آدام براشیر که با نام مارول آبی شناخته می‌شود چیزی نشنیده‌اند. آدام به‌عنوان یک کهنه‌سرباز و دانشمند بااستعداد طی دهه 1960 در کنار دوستش کانر سیمز قدرت‌هایش را حین یک آزمایش نافرجام به‌دست آورد.

طی این اتفاق تصادفی کانر به یک شرور ضدبشریت و آدام به مارول آبی (یکی از قدرتمندترین قهرمانانی که جهان تاکنون به خود دیده است) تبدیل شد. از آنجایی که مشخص شد آدام دارای هویتی آفریقایی-آمریکایی است، این قهرمان مجبور شد با توجه به موضوع نژادپرستی طی آن دوران خیلی زود بازنشسته شود.

سالیان بعد مارول آبی بار دیگر نقشش به‌عنوان ابرقهرمان را پس گرفت و در کمیک شماره 3 «عصر قهرمانان» (Age of Heroes) ظاهر شد. در حوزه قدرت مطلق این ابرقهرمان به‌راحتی می‌تواند در سطح ثور و هالک قرار بگیرد. او قادر است سیاره‌هایی به اندازه آرکانزاس را حرکت داده و حتی با یک مشت سنتری را به فضا بفرستد.

علاوه‌برآن واکنش سریع، سرعت، پرواز و آسیب‌ناپذیر بودن باعث می‌شود شکست مارول آبی تقریبا غیر ممکن باشد. آدام همچنین توانایی گسترده‌ای در دستکاری انرژی و ماده دارد. او با این توانایی‌ها قادر است سازه‌های گوناگونی ایجاد و اجسام را در حد مولکولی تغییر دهد. مارول آبی حتی با توانایی‌هایش می‌تواند زخم‌های هم‌تیمی‌هایش را بهبود ببخشد.


3. سنتری (Sentry)

رابرت رینولدز یا سنتری بنا به‌اعتقاد بسیاری از افراد جزو قدرتمندترین موجودهای جهان مارول است که در عین‌حال یکی از پیچیده‌ترین کاراکترهای این جهان نیز محسوب می‌شود. مقیاس واقعی قدرت‌های سنتری بنا به نوشته نویسندگان مختلف، متفاوت است. طی یکی از آزمایش‌ها جهت ایجاد یک ابر سرباز، به‌شکلی تصادفی مواد شیمیایی استفاده شده در این پروژه در سیستم بدنی رابرت اثر گذاشته و قدرت‌هایی خارق‌العاده را به او اعطا کرد.

گفته شده سنتری دارای قدرتی به‌اندازه یک میلیون خورشید در حال انفجار است. او قدرتی هم‌سطح هالک دارد، دارای توانایی تغییر شکل است، در دورکاری ذهنی تبحر دارد، می‌تواند دستکاری نوری انجام دهد و حتی قادر است مولکول‌های خود را نیز احیا کند. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا او به موجودی فناناپذیر تبدیل شود.

او بعد از یک مشکل ذهنی به هویتی شرورانه دست پیدا کرد. هویت شرور او که با نام وید مشهور است به‌مراتب از خود سنتری نیز قدرتمندتر بود. او به‌راحتی با این هویت قادر بود آزگارد را نابود کرده و ابرقهرمانان زیادی را شکست دهد. البته ذهن مختل رابرت بزرگ‌ترین نقطه‌ ضعف او نیز محسوب می‌شد. در واقع هالک طی وقایع «جنگ جهانی هالک» (World War Hulk) موفق شد با استفاده از همین نقطه ضعف سنتری را شکست دهد. ثور نیز با استفاده از همین ویژگی موفق به شکست دادن سنتری شده بود.


2. هالک (Hulk)

به‌عنوان نماد قدرت فیزیکی در دنیای مارول بدون شک هالک باید جایگاهی ویژه در لیست قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول داشته باشد. بروس بنر قدرتش را طی یک آزمایش انفجاری بمب گاما به‌دست آورد و طی سال 1962 در کمیک شماره 1 «هالک شگفت‌انگیز» (The Incredible Hulk) به هالک تبدیل شد. این کاراکتر از آن زمان به یکی از مهم‌ترین نمادهای قهرمانی دنیای مارول تبدیل شده است.

هالک شاید به‌مانند دیگر اعضای ابر قهرمان درون این لیست دارای قدرت‌هایی چون تغییرپذیری، کنترل انرژی و چیزهای دیگر نباشد؛ اما با توجه به خشم کنترل‌نشده و قدرت فوق‌العاده‌اش یکی از غیرقابل‌کنترل‌ترین قهرمانان مارول محسوب می‌شود. به هر میزان که هالک عصبانی‌تر شود قدرت او نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. در واقع قدرت این کاراکتر بی‌حدومرز است. او طی سالیان مختلف با تکیه بر همین ویژگی کارهایی شگفت‌انگیز انجام داده است.

او یک صفحه تکتونیکی را در کنار یکدیگر نگه داشته و حتی قادر بود با ضربه مشت به زمان به زنجیره مکان-زمان آسیب وارد کند. هالک می‌تواند سلستیال‌ها را متوقف و تمام ستارگان را بلند کند. کمتر کاراکترهایی در مارول حضور دارند که دارای قدرتی مشابه با قدرت هالک شگفت‌انگیز باشند.

هالک به‌عنوان یکی از نخستین اعضای تیم انتقام‌جویان، با توجه به شخصیت گوناگونش بارها همکاری خود را با این تیم قطع کرد و بار دیگر وارد آن شد. اما بااین‌حال بدون شک باید این غول سبز رنگ را یکی از بهترین مهاجمان گروه انتقام‌جویان بدانیم.

همچنین بخوانید: 21 کار عجیب و غریب هالک نابودگر در کمیک‌ها


1. ثور (Thor)

بحث اینکه از بین هالک و ثور کدام یک واقعا قدرتمندتر است، بحثی طولانی است که طرفداران سالیان زیادی راجع‌به آن صحبت می‌کنند. استن لی اذعان داشت هدف از معرفی ثور در کمیک شماره 83 «سفر به اسرار» (Journey Into Mystery) آن بود که کاراکتری خلق کنیم تا هالک را به‌چالش بکشد.

ثور با دارا بودن قدرتی تقریبا هم‌سطح با هالک، ممکن است به‌اندازه همتایش نیرومند نباشد؛ ولی به‌کمک قدرت‌های دیگرش بدون شک می‌تواند رقیبی جدی برای او محسوب شود. هالک در جهان مارول قدرت‌هایی خدا مانند دارد که باعث می‌شود او را قدرتمندترین ابر قهرمان مارول خطاب کنیم.

ثور قادر است با سرعت نور سفر کند و آب‌وهوا را تغییر دهد (با رعدوبرق مشهورش). او همچنین با تجربه هزاران ساله‌اش در نبردهای مختلف یک جنگجوی بی‌نظیر محسوب می‌شود. این کاراکتر با تجهیزات عرفانی آزگاردی خود تقویت می‌شود. کمربند قدرت ثور نیروی او را دوبرابر می‌کند. این ابرقهرمان به‌کمک چکش خود یعنی میولنیر که یکی از قدرتمندترین سلاح‌های جهان مارول محسوب می‌شود قادر است وضعیت هوا را تغییر داده، انفجارهای انرژی ایجاد کرده و مواد را دستخوش تغییر کند.

او قادر است بسیاری از کارهای شگفت‌انگیزش را حتی بدون استفاده از قدرت‌های خدایی خود انجام دهد. آیا ابرقهرمان دیگری وجود دارد که قادر باشد در مقابل قدرت‌های عظیم ثور ایستادگی کند؟

همچنین بخوانید: معرفی 18 نسخه کمیکی از شخصیت ثور، از جوان‌ترین تا قدرتمندترین


نظر شما راجع‌به این لیست چیست؟ آیا ابرقهرمانان دیگری می‌توانستند در لیست قدرتمندترین انتقام‌جویان تاریخ مارول حضور داشته باشند؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (325)

بستن فرم

  1. ستون به توان دو

    خرداد 21, 1402

    جالبه شما بعضی از عضو های موقت رو در نظر گرفتید ولی جالبه استاربرند کپ یونیورس فرانکلین ریچاردز و فونیکس رو لحاظ نکردید جالبه در ضمن استرنج از ثور هالک سنتری مارول اب قوی تره ….کوازار چرا انقدر پایین بود راحت پتانسیل زدن استرنج رو داره رتبه بندی سر تا پا عیب داره ….. جالبه بدونید که ثور تو یک رتبه بندی درست رتبه هفتم هم نمیشه!!!!!!!!رتبه بندی اصلی:
    کپ یونیورس
    فونیکس
    فرانکلین ریچاردز
    استاربرند
    کوازار
    استرنج
    سنتری
    ثور
    هالک
    بلو مارول
    اسکارلت ویچ
    و……
    فونیکس تو یه اولین اعضای اونجرز بوده(در تاریخ)….. فرانکلین ریچاردز هم همون کمیک که اونجرز می‌رنن اینده …… کاپیتان یونیورس هم همون میزبانش که زن هست اطلاعاتی که از اونم کمیک ها که اینها عضو اونجرز بودن یادم هست…..

    پاسخ

  2. مارول فن

    خرداد 11, 1401

    ۱.ثور(صد درصد)
    ۲.اسکارلت ویچ
    ۳.دکتر استرنج

    پاسخ